- Certifierad verksamhetsarkitekt
- Projekt- och programledare
- Operativ och affärsmässig förvaltningsstyrning
- Förvaltningsledare
- ITIL
- PM3
- Leading SAFe, 2017, Astrakanmetoden och verksamhetsutveckling
- Verksamhetsmodellering med RUP/UML
- Resultatinriktad Enterprise Architecture
- ITIL-utbildning Foundation v 2 och 3 certifiering
- Pejl i projekt
- Certifierad Verksamhetsarkitekt
- IRM Processutveckling
Stefan Roos
Seniorkonsult/PartnerStefan har en stark drivkraft, med hög lojalitet och leveransfokus mot uppdragsgivaren, där affärsvärde och verksamhetens bästa sätts i första rummet. Snabb, effektiv, noggrann, prestigelös, och rolig att jobba ihop med, är också egenskaper som uppdragsgivarna brukar nämna i sammanhanget.
Som Certifierad Verksamhetsarkitekt (Enterprise Architect) har Stefan använt sina kunskaper för att kartlägga informationsstrukturer/datamodeller, begreppsmodeller och visualisera processbeskrivningar och kartlagt IT-infrastruktur, vilket är grunden till all verksamhetsutveckling.
Efter att ha praktiserat sina kunskaper i utmanande arkitekturtunga uppdrag över ett decennium brinner Stefan fortfarande för effektiv informationsanvändning och informationens livscykel.
-
2020
Systemarkitektur
-
2017-2019
Projektledare
Ansvarig för att driva införandet av nytt webbaserat kreditberedningssystem med digital signering. Applikationen är en extern tjänst med integrationer mot tredjepartsprodukter för digital signering och bassystem banktjänster. Införandet sker i samarbete med extern systemleverantör.
-
2017
Förvaltningsledare
Ansvarade för 3 olika kreditberedningssystem genom hela livscykeln från krav till release. Med koordinering mot externa systemleverantörer och outsourcad drift. Hantera support, incidenter och change, samt vara kontaktyta mot verksamheten.
-
2015-2016
IT-koordinator
Stefan hade rollen som informations- och verksamhetsarkitekt samt infrastrukturarkitekt med ansvar för att etablera driftmiljöer och specificera integrationer och koppling till datawarehouselösningen och andra applikationer i ett av Sidas största IT-projekt. Uppdraget omfattade att byta ut två föråldrade applikationer hanterade ekonomisk och statistisk uppföljning av biståndsarbete och elektronisk fakturahantering. Verksamhetsbehovet var att få både bättre ekonomisk och statistisk uppföljning med moderna verktyg och ett bättre betalningsflöde.
Partners
För att adressera vår kärnverksamhet, huvudsakligen inom förändringsledning, organisation, process och kravställning, arbetar vi i nära samarbete med partners. Gruppen består av seniora konsulter med bred erfarenhet och stark förmåga att leverera enskilt, eller i samarbete för mera omfattande och komplexa projekt.
Nätverk
För att klara av än bredare engagemang och för att kunna skjuta till fler resurser då så krävs har Advince dessutom ett ytterligare omfattande nätverk av kvalificerade konsulter, var och en expert på sitt respektive område.